Monday, December 16, 2019

BBM3410Satu2019: KALENDAR 2020

Assalamualaikum,

ha! tugasan kali ini agak menarik sedikit. Hal ini demikian kerana, saya dapat membuat kalendar sendiri yay! Mula - mula dapat tahu buat kalendar memang rasa nak nangis. Ya lah kena pula muat turun aplikasi Adobe Photoshop yang perlu dibeli. Awal- awal dah fikir "manalah aku nak beli adobe ni". Walaupun orang kata " ala beli kat shopee je" tapi nanti beli- beli tengok tak boleh pakai. Membazir tau! Nasib la ada kawan yang pandai bab- bab benda macam ini. Hakimah dia memang pandai bab benda- benda berkaitan komputer. Tak kisahlah minta berapa sekalipun sanggup bayar yang penting boleh muat turun aplikasi Adobe kat komputer. Nak muat turun pun bukan mudah tau untuk orang yang lembab- lembab bab komputer macam saya ini  hahaha. Kena menuntut ilmu dari Hakimah juga. Nasiblah dia penyabar dengan saya kalau tak rasanya memang meraung masuk kelas En. Akmal tapi tak dapat muat turun aplikasi yang dia minta. Tapi tulah dah muat turun semua pun saya mengeluh lagi. Ya lah buat kalendar bukan mudah. Nampak je senang mula- mula En. Akmal ajar dalam kelas hati dah mengomel sendiri "apa aku belajar ni" " kenapa la ambil subjek ni sem ni" eh memang banyaklah membebel sendiri. Tangan je laju berjalan tapi hati ni panas je nak kena buat kalendar. Tapi tulah orang kata tak kenal maka tak cinta. Bila dah mula manjakan diri main - main dengan aplikasi Adobe ini jadi seronok pula buat kalendar. Eh sampai nak ambil order dari mama ayah la sebab mereka tengok kalendar lawa sangat hahaha. Walaupun tak tidur berapa malam siapkan kalendar ini, tapi bila dah print dan diberi kepada saya ya Allah rasa dia seronok dan bahagia sangat. Memang berbaloilah tak tidur bermalam- malam siapkan kalendar ini. Nak tengok hasilnya mari saya tunjuk!















No comments:

Post a Comment