Friday, December 13, 2019

BBM3410Satu2019: VIDEO 9 (ONE SHOT 3 LAYER)

Assalamualaikum,

Bagi tugasan video one shot 3 layer saya telah diberi tanggungjawab untuk menjadi pengarah. Gabra juga untuk jadi pengarah tugasan besar macam ni. Namun, saya belajar banyak perkara terutamanya dalam mendengar pandangan ahli kumpulan saya untuk menjayakan rakaman video ini. Pada saya perkara paling sukar untuk tugasan ini ialah pemilihan lokasi. Kami perlu mencari lokasi dimana terdapat pergerakan untuk layer ketiga dan pergerakan itu hendaklah neutral. Namun, jika dilihat video kami, kami telah rakam video ini ditempat tertutup. Hal ini berlaku kerana, sepatutnya rakaman ini adalah untuk video one shot 2 layer namun beberapa pergerakan telah dikesan dalam video ini dan akhirnya video ini dipilih sebagai video one shot 3 layer kami.  Lokasi yang dipilih pula sekolah lama saya iaitu Kajang High School. Agak sukar untuk meminta kebenaran namun kami dapat juga kebenaran untuk melakukan rakaman.


No comments:

Post a Comment